CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Us

Daisypath Anniversary tickers

Bintang-Bintang Junior

Lilypie Pregnancy tickers

Tuesday 8 May 2007

korg terpengaruh x?

Korg penah x belagak kengkonon nak jadi superhero...atau meniru watak dalam filem...eh bukan blagak lar...kirenye korg adore ngan sesatu watak tu n berangan nak jadi mcm watak tu...

penah one time kitorg tgk movie protege (mase chinese new year kalo x silap)...kisah ahli kongsi gelap cina...andy lau, louis koo n sape lagi ntah blakon...it’s about pengedaran dadah di hong kong...

Balik dr tgk movie tu, aku ckp ngan bintang bintang “eh saya nak apply keje lar jadi marketing executive dadah” (hehehehe ni dasar terpengaruh dengan cerita)...

Pastu die balas “haa rasenye interpol pun ade kosong”

Aku tanye blk “interpol tu ape?” (nampak sgt ke bengong)

“interpol tu international police la sayang”...

“buat ape nak jadi polis”

“senang nak tangkap iza...ade ke nak jadi marketing executive dadah”

“eh tapi dlm cite protege tu, die asyik outstation jer...sebab kebun dadah die merate rate di dunia ni...hehe...awk xyahlah sibuk jadi polis...kate nak memahami”

“sebab nak memahami lar kene jadi polis...senang kalo iza outstation memane sy leh ikut”

Hoih nak jadi mr n mrs smith lar ek..

Tp i tell you lar...watak watak dlm filem ni banyak mempengaruhi hidup...yelah pelakon tu kan melakonkan watak manusia yg berlaku dlm kehidupan seharian...sama jugak mcm nama babygirl n babyboy...

Adik adik mau tau x dari mana datangnya nama babyboy dan babygirl (aku terase seperti masuk pertandingan bercerita)...

“mauuuu kakak” (tlg jawab untuk diri sendiri)...

Ceritanya begini...

After 10 years terpisah n jumpe blk ngan bintang bintang, ade lar satu hari tu die ajak aku tgk wayang...first movie date lar kirenye...

die ajak g tgk cite nana tanjung...layankan jelah since aku berpegang teguh pada iklan ponds yg melissa maureen n zizan tu "x kisahlah kalau saya dah tgk cerita tu" hehehe...tp masa ni aku x tgk lagi lar movie tu...plus movie tu baru keluar waktu tu...

so dlm cite tu fasha sandha n apek kan hero n heroin die...fasha panggil apek babyboy n apek panggil fasha babygirl...memule aku nak tergelak jugak...

then satu malam tu kitorg borak dlm sms...aku tanye die xmo letak nama ke kat kereta...waktu tu my car dinamakan si kasut...then tetibe die ckp "iza panggil babyboy lar"...

aku pulak mase tu ngade ngade nak nyibuk...aku pn ckp "eii nak tuka nama si kasut jugak...nak tukar jadi babygirl"...ngehehehehee...itulah sejarah babyboy dan babygirl...

tapi aku rase setiap kali tgk movie, setiap kalo tu jugak lar kitorg terpengaruh (eh aku jer)...tgk cicakman, nak jadi cicakman...tgk spiderman, nak jadi spiderman...nasib baik tgk zombie kg pisang xde la pulak terlintas nak jadi zombie...hehehe...

jadi pengajaran untuk entry hari ini, sebenanye setiap cerita itu memberi pengajaran kepada kita...dan dalam masa yang sama memberi pengaruh kepada anak anak muda sekarang...jika tidak dibendung pasti ramai lagi yang akan menjadi lanun lanun di masa hadapan (pirates of the carribean)...hehehe...

renung renungkanlah...jika senang sgt terpengaruh pergilah menonton cerita hindustan...kerana sudah pasti endingnya berakhir dengan hero menang dan dpt tackle pompuan itu...hehehe...

p/s: terlebih sewel dan happy kerana malam ini mau melihat bintang bintang...

0 comments: