CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Us

Daisypath Anniversary tickers

Bintang-Bintang Junior

Lilypie Pregnancy tickers

Tuesday 15 May 2007

auntie vs kakak

di umur 23 thn ni aku masih merasekan yg orang patut panggil aku "kak iza" lagi instead of auntie iza...

reasons:

1) i'm the eldest cucu, kezens, adik beradiks etc. dlm erti kate lain aku lar yg paling tua so there is NO-NO possibility yg membolehkan aku digelar atau dipanggil auntie...

2) all my family members mmg panggil i kakak iza where panggilan auntie tu sememangnye x wujud...

until one day panggilan auntie ni menakutkan aku when:

aku jumpe ina last week tuk pinjam cd gokusen...she brings along her cute little niece...bile nak blk aku dgn dah biasenye pegi ckp camni

"ok meh salam kakak"

x semena-mena ina menjawab, "eh ape plak kakak. auntie lar"

GULP...aku tergamam ok...auntie? aku? iza? kakak iza? heik?

so aku naik kereta n cerita ngan bintang bintang...die mengiakan aje...coz it seems like memang dah sampai masa yg aku dipanggil auntie...

percaya x yg aku sebenarnyer xleh terima hakikat ini...i mean dipanggil auntie oleh budak budak terase semacam OH NO ok...

reasons:

1) aku terase tua
2) mcm x vogue
3) perasaan seakan andartu juga ade...
4) x comel
5) i will not get the attention anymore (yelah auntie kan...sape pedulik)

so i ckp ngan bintang bintang...

"nanti ckp ngan anak buah u panggil i kakak iza"

"haisk...adeke pulak. mane bleh"...

actually aku terase saiko ok...coz about last two weeks aku dpt sms from 2 of my best kawan waktu sekolah rendah n first year mmu...both of them sms-ed me n bgtau yg dedua pun dah pregnat...so there is another reason kenapa aku harus dipanggil auntie...

x vogue ok kene panggil auntie iza...

* kak farah - nanti bleh x baby kak farah panggil iza "kak iza"?

x bleh ke budak budak kecik panggil i kakak iza jer?

oh ya btw, smalam sy dan dina ke mid valley...bukan befoya foya...err half berfoya foya lar...actually pergi mencari hadiah...

hooooh setelah hampir meretakkan tulang tengkorak (oh bukan tulang tengkorak sy lar) akhirnya berjaya juga mencari bday present for bintang bintang...oh sile sile...sile jgn tanye ape kerana xmo diberitahu...ngehehehehe...

sesampai di mid valley, ke pet shop terlebih dahulu sbb dina nak beli pasir untuk kucingnya (oh i sgt x reti bab bab menjaga haiwan ini)...then kami ke concourse...beli present n kemudian ke ground floor pula...mengene ice blended...ni terpengaruh kata kata officemateku lah yg katanya sfc nye ice blended letak ice cream...tp bile beli xde ice cream pun...dahlah tu aku pening lepas abis peken itu mocha (skang baru ku sedar diri ini hanya dapat menerima choc chip cream frappucino sahaja)...

blk rumah terus pengsan sebab pening kerana penangan mocha...

p/s: oh semalam ade bende magic yg berlaku ok...aku kehilangan sunglass guess kire kire setahun yg lepas...tetapi smalam blk dr kerja masuk bilik tibe tibe ternampak spek guess yg diculik atau melarikan diri itu di atas katil...hooooh sgt terkejut ok...sebab i dah pun merelakan kepergiannyaaaaaa dan disebabkan kepergian spek itu yg mendadak aku x beli sunglass baru pun...(sebenarnye xde duit)...hahaha...bagus bagus guessie ku telah kembali ke pangkuan...sekali lagi ko hilang confirm aku wat kenduri g makan kfc...hehehe...

0 comments: