CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Us

Daisypath Anniversary tickers

Bintang-Bintang Junior

Lilypie Pregnancy tickers

Thursday 31 May 2007

cinta pertama

at first hati ni berfikir jugak...betul ke nak pergi tgk filem cinta pertama...mcm mane kalo indah khabar dr rupa (aku gune peribahasa ni)...sebab lewat kebelakangan ni persepsi diri aku sendiri terhadap filem indonesia agak menurun...

bermula dgn tentang dia (i put my high expectation towards this film but end up sgt dissapointed) then yg paling latest indonesian film yg aku tgk kt panggung, my heart...sgtlah menghampakan

but since yesterday adalah last show n last day untuk cite tu n since i dpt two pass for that movie, so kitorg pegi tgk jugaklar kan...

sebelum pegi tgk juga harus menempuh pelbagai dugaan as setahu aku smalam bintang bintang ade test...i make up my mind to cancel jer tgk movie tu (padahal hati ni je yg tau betapa dyingnyer aku nak tgk cite tu)...

tp bintang bintang telah menukar situasi dgn mengatekan die yg ajak aku n test xde hari smalam (rabu)...

to my surprised, aku ingatkan aku ngan bintang bintang jer dlm panggung wayang tu...FULL HOUSE ok...walaupun last day n last show tapi tetap ramai...coz kitorg terpakse duduk 3 dari depan (bayangkan mcm mane aku mendongak sambil makan pop corn dan nangis...errrr part nangis itu masih belum sampai lagi)...

sebenarnyer takut jugak nak ajak bintang bintang tgk cinta pertama...sebab aku pk camni:

1) mcm mane kalo cite tu membosankan yg boleh membuatkan aku menguap berjuta juta kali (mcm cite my heart...x caye tanye dina...kan dina?)
2) i hafto get ready nak mintak maaf dekat him sbb aku yg drag die tgk cite cinta pertama ni sampai kene rush lepas blk keje...

TETAPI semuanya adalah di luar jangkaan sy...percaya atau tak yg sy bg 4 bintang dekat cite ni...

sape penah tgk cinta (filem malaysia) mesti korg menangis tanpa ditahan...i mean air mate tu keluar sendiri...n cerita cinta pertama ni adalah next filem selepas cinta yg berjaya membuatkan air mata saye keluar tanpa sy sedar (tapi bintang bintang sedar...haisk)...AND bukan aku sorg jer nangis...aku rase everytime part aku nangis org len pun nangis gak...CONFIRM...sebab terase mcm tgk tv kat umah jer waktu tgk filem ni...

cerita tu penuh ngan realiti kehidupan manusia...

summary: (taken from http://www.thesupermovie.com/cinta-pertama/)

Story start from a big secret revealed before the wedding day of Abi (Richard Kevin) and Alya (Bunga Citra Lestari). Abi finds Alya’s diary and discovery that Alya got brain cancer. Beside that, She still in love with her High School’s friend, Sunny (Ben Joshua). When Alya is in comma caused of cancer, Abi intended to find Sunny and ask him to meet Alya.

Abi finally find Sunny. With Sisi, Sunny’s wife’s permission, Sunny visits Alya. Sunny so touched to see Alya , who was so agile and fun, laying weak and hopeless. What would Sani says and does for Alya? How is the story end?

owh janganlah kate sy jiwang ok...saye rase cite ni memang menyentuh hati sebab time air mate keluar jer bintang bintang pandang...as a sign yg tu part sedih and budget org memang akan nangis...so maknenye sedih lar kan n sampai lar msg die kan...

abis cite we did discuss about this movie...

pengajaran yg kitorg dapat:

1) akan sampai satu saat atau detik yang kita terasa hendak mengatekan isi hati kite kepada orang yang kite sayang...tolong lar ckp...sebab kalo kite biarkan masa tu terlepas, masa tu akan pergi n kite xkan penah dpt ckp yang kite sayang seseorang itu...
2) jgn ego dalam sesuatu perhubungan itu (more ditujukan kepada diriku sendiri)
3) cinta pertama tu indah. tapi itu adalah kenangan di masa silam. die hanya berada di hati kita pada masa lampau. tapi hubungan kite yg sekarang ini adalah hubungan sehingga ke masa depan.
4) kite mungkin memiliki seseorang itu, tetapi kite tidak memiliki sepenuhnya dia...

haisk, in short film ni mmg best (sbb mcm dah lame x dpt tgk film yg best)...n sampai hampir penghujung cerita aku still xleh agak ape yg akan jadi di pengakhiran cerita...

betul betul di saat akhir, sunny ckp pada alya (yg masih koma) yg die juga cintakan alya. this is the most sedih'est part (air mata aku xleh stop keluar hokay time ni...nak sekat pn x dpt)...alya yg koma tu pun nangis...n waktu sunny bangun dr katil untuk melangkah pergi, tangan alya masih x terlepas dr tangan die but after a few seconds tangan tu jatuh...sunny keluar dr bilik i.c.u itu dan sewaktu die jalan keluar, diari alya jatuh n waktu abi nak amik waktu tu jugaklah alya meninggal...

my emosi masih tak betul sampai kitorg dlm kereta...biaselah emosi lebih...until one part tibe tibe bintang bintang hulur tangan...

"u salam dengan i"

aku pun salam je ar...budget die nak ckp sorry sebab sampai lambat...

"u, sebenarnye i ade test ari ni"

SHOCK...mcm kene kejutan elektrik aku tarik tangan aku blk...

"kenape u tipu?"

"i rase bersalah kat u. last week u x pergi peterpan yg u nak tgk sgt. cinta pertama u nak tgk since dr awal show lagi. ni dah last day. i kene sacrificekan sesuatu”

lepas die ckp camtu, x pasal pasal aku nangis (dasar cengeng lar aku ni)...

terharu lar plak...luckily itu minor test...yg bleh amik lagi...sabar jelah encik boyfriend...

haisk, sebab tu i sayang die lebih...

p/s: actually nak post piccies tmpt kitorg dinner smalam... i tell you masakan die sgt sedap lar..tp disebabkan kesedapan masakan itu dan kelaparan yg melanda membuatkan sy lupa nak amik gambar...bile dah abis makan baru ingat...huhuhu...

0 comments: