CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Us

Daisypath Anniversary tickers

Bintang-Bintang Junior

Lilypie Pregnancy tickers

Wednesday 9 May 2007

etika berpakaian

dari pagi td aku dok fikir nak tulis pasal apa...at last bile aku tgk kiri kanan then the idea comes...hehehe...

hari ini kita akan membincangkan mengenai etika pakaian ke pejabat...actually aku dgr topik ni dlm kereta pagi td...

bagaimana cara anda berpakaian ke pejabat?

caya tak kalo aku cite kt sini, aku adalah antara org yg selekeh, x reti match color, n paling melanggar etika pakaian ke pejabat...huhuhu...ok cube renungkan sbb sbb aku berbuat demikian...majority of my colleague adalah cai nun alif (sile rujuk kamus bahasa jawi ok)...so xde pria pria terhebat atau cowok cowok ganteng yg bleh dijadikan taruhan mata...ngehehehee (chup chup aku memelihara mata)...

bile berlakunya keadaan sedemikian secara automatisnya kita xde semangat nak pakai lawa lawa ke opis...and this is sooooo true...

penah one day apabila terjadinya sewel sebab dah hari hari pakai selekeh, teringin juga lak nak melawa ke opis...so i wear my new pink tunic dengan pink pants TAPI match dgn tudung kale silver...oh sgt mcm kaf lam ya nga (sile rujuk kamus jawi sekali lagi) kan...but who cares...

so sampai opis majority of them (yg chai nun alif ni) memuji aku punye baju lar...yelah selalu pegi opis selekeh...tetibe melawa plak...tapi dorg x abis abis dok ckp yg tudung aku x match...sekali dua bleh tahan lagi...tp bile dh berkali kali aku terase mcm nak blk rumah tukar tudung jugalah kan...

then my assistant asked me (banyak kali la jugak)..."eh baju you lawa...mcm skirt"..."tp tudung u x match"..."eh betul lar iza i rase tudung u x match"..."eh iza bla bla"...

oh berpuluh puluh kali die menego tudung aku x match...jadi untuk menutup segala keraguan aku hanya menjawab begini...

"oh i x suke pakai lawa lawa pegi opis...i hanya pakai lawa lawa bile pegi dating jer...kalo nak tgk tudung i match, tunggular time i pegi dating"

minah tu pelik.."asal camtu plak"

"yelah, i nak nampak lawa depan boifren i jer...dkat opis ni bukan ada mamat hensem pun"

hahaha n jawapan itu membuatkan die x tanya lagi dah...huhuhu...

then bile i cite ngan bintang bintang die setujukan aje...die mmg dah tau perangai aku yg suke pegi opis baju kale biru tudung kale silver...baju kale pink tudung kale kuning...baju kale hijau tudung kale amende ntah...asal pakai jer...tp kalo kluar berdating mau setengah jam aku duduk depan almari sebab nak pilih baju jer...

n terjadilah alkisah satu hari die ajak aku bersiar siar di ptg hari sabtu...so dlm pikiran nak g jalan jalan...dlm pikiran lagi nak g mid valley tgk wayang...so siap berhabis...siap pakai make up...sembur parfume mcm kilang parfume kene rompak...dgn heels lagi...bile naik kereta die, bende pertama yg aku tgk ialah kaki dia...kenapa die pakai selipar? tgk seluar...then baju...then tgk die...heik ni kate nak pergi bersiar siar...

"sayang asal lawa sgt ni...kite nak g bersiar siar jer"

"yelah ckp nak keluar"

"org nak g tukar tayar ngan basuh kete...tgk wayang malam kang"...

arghhhhhhhhhhhhh ape aku jawab "hantar org blk...nak tukar seluar pendek"...

tp die gelak jer...sambil angkut aku yg pakai lawa lawa (kononnyer) ke workshop n basuh kereta...

itulah sy...kalo nak g dating berjam jam aku siap...nak nampak lawa punye pasal...tp kalo pegi opis ala kadar jer...asyik repeat baju jer...ni lah akibatnye kalo environment keje x best...huhuhu...

so jawabnye melawa time keluar dating je lar...

anda pula bagaimana? officewear? casual wear? dating wear?

0 comments: