CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Us

Daisypath Anniversary tickers

Bintang-Bintang Junior

Lilypie Pregnancy tickers

Saturday 30 December 2006

aku terase nak menangis sebab ni malam raya n aku duduk sorg sorg dekat kl...

smalam bermulelah kisah aku duduk sorg sorg di rumah sebab org sume blk ke kampung berhari raya (ade bunyi cam sedih x sebab aku still dekat opis lagi hari sabtu ni sedangkan sume org dah dekat kampung masak juadah hari raya)...

tp xpelah kan...azam aku mase nak masuk alam pekerjaan ni, aku nak selaraskan life aku...maksudnyer kalo keje tu keje la...tp kalo free time tu klua lar bersama kawan kawan...means aku xnk lar life aku mcm xde life...blk keje trus tdo...xmo xmo...

dipendekkan cerita malam td my fren called me tanye nak ikut die main futsal x...aku yg sememangnyer xde ape nak buat terus setuju...waktu tu dh pukul 11 malam...n aku dgr kawan die ckp dr belakang "suh pakai kasut sekali"...muhuhuhu jgn wat gile yer...aku dah tergelak gelak dlm tpon sbb dah tentu aku ikut jadi pom pom girl jer...tp kerana ingin menyupport aku pun bersiap dan memakai kasut futsal pinkku itu...

he fetched me n kami pergi ke nearest petrol station...sbb nak tunggu kawan kawan die yg lain...mungkin disebabkan aura familia sgt kuat kan, aku masuk jer kete mak su aku sms...

"mama ckp jgn lupe tutup air" (akceli paip umah aku rosak...so kene selalu bukak tutup main meter xnk bg bocor)

n aku pn balas dengan selamber... "hehe. awk ingat saye keje syabas"

n mak su aku balas balik "sape suh kawan ngan budak keje kt syabas...ni kat mane ni?"

waktu tu aku dlm kereta dah tergelak gelak dengan my fren...kuat sungguh aura die...tau ajer aku klua ngan sape n yg penting die tau ajer aku baru klua umah trus sms...plus my fren pn ckp yg mak su itu sgt boring duduk di kampung aku takde...huhuhu...

aku balas blk sbb xmo melayan sgt takut mak su aku membebel kalo die tau aku kt luar lagi walaupun die yg selalu backup aku untuk kluar malam... "futsal"

dgn cepatnyer die balas blk sebab hp baru kan "pukul berape nak blk?"

aku dah mule membebel dlm kereta...heih die ni "sebelum subuh...hehe orang tau lar nak blk awal...esok kerja la..nanti x bgn tdo nnt kene pecat haa mcm mane nak dpt gaji?"

kami sudah ketawa ketawa di dalam kereta kemudian dia membalas "haa nanti dapat gaji jgn lupe belanje mak su. itu dah kire sedekah"

adoi hai...macam ni punyer makcik pun ade ke...suke betul mengacau aku yg tgah dating ini...sampai ke hari ni aku kt office die dok ingatkan jgn lupe tutup paip air...

so lepas tu kitorg pegi futsal dekat segambut...soccerxl...eh ke shootout ar...aku pn x ingat...hehe...memule keseganan tahap maxima...sebab aku x nampak pompuan pn...tp lepas tu ade gang jugak...3 of us pompuan...

dorg start main at 12.30 habis 1.30 pakai court besar...aku tgk penat sgt...sebab terbayangkan kalo deltaelle dlm court tu mesti masing masing catwalk jer instead of lari keja bola...sgt lar besar padang dia...aku yg tgk diorang main pun penat sebab terbayangkan kalo aku yg main...ngeheheheeee...mesti terkedek kedekberlari mengejar bola di dalam padang...haish rindu lar...dina jom sepak bola bila our team dah cukup blk ok...

during game die aku pergi court sebelah (bagi sesape yg x penah pegi segambut punyer die mcm ade 3 portion kilang sebelah sebelah) untuk beli air...n waktu tu aku sgt lar hangen ok...jarak antara court agak rapat jadi waktu aku berjalan pegi kaunter tu mmg lar aku menyentuh pagar pagar court...n ade satu court yg agak sengaje nak cari pasal ok pegi tendang bola waktu aku jalan n kene tangan gwe tau...hoih budak laki sepak bukannyer perlahan...ok korang dah siap bersorak tp sorielar aku nak pandang blk...pegi beli air untuk si kawan, n waktu nak blk ke side sebelah, sekali lagi dorg tendang bola kene tangan sebelah lagi plak...kali ni aku betul betul hangin...ni dah kire sengaje...n kevolumeman pergaduhan sudah mule terbit dlm diri ini...lantas aku bercakap "adat adat ar kalo nak sepak bola pun...dua kali dah korang sepak kene aku"...hish sengaje...kalo nak mintak no tpon mintak je laa...xyah sepak sepak bola tu bg kene aku...sakit tau...tangan aku bukannyer besi (hehe perasan x aku ni)...malas nak melayan dorg aku terus pegi court tmpt member aku main...

1.30 game abis...bagi 100plus n mineral water dekat die...borak ngan kawan kawan die kejap then kami pulang...aku jer yg dihantar pulang...sebab cinderella kene tidur awal...ari ni kene kerja...ngeheheheheee...

dlm kereta on the way balik aku tanye die, "ape azam tahun baru ko?"

die jawab (***) terpakse dirahsiakan sebab azam orang mane bleh tau kan...

die tanye aku blk n aku jawab "aku nak happykan sume orang...aku nak puaskan hati semua orang selagi aku terdaya...n aku tak nak mementingkan diri sendiri"

die tanye kenape n aku jawab lagi "prinsip hidup aku, aku selalu fikir yg aku ni hidup x lama...bila bila jer Tuhan boleh amik nyawa aku...n jika betul bende tu berlaku aku nak pergi bila aku dah bahagiakan orang yg terdekat dengan aku"

n aku tinggalkan die dengan satu persoalan semalam "yang mana kau akan pilih. pergi meninggalkan orang yang pernah kau hargai atau pergi meinggalkan orang yang kau x pernah hargai?"

so people i'm going back to kampung...selamat hari raya aidiladha n selamat tahun baru...berazam lah selalu agar dapat memperbaiki diri...bahagiakan orang selalu as if tiada esok bagi kita...sekurang kurangnyer kite masih punya kenangan bersama mereka... :D
edited***
aku terase nak menangis lar...x besh ok duduk sorg sorg dekat kl...dahlar aku rase nak hempuk station radio ni...boleh dorg pegi pasang lagu raya dari td...ni sume buat aku nak nangeh...hohoho...
ade lebih kurg 5 jam lagi sebelum aku nak blk kg...well skang dah pukul 1 pagi...sgt lar buhsan ok duduk kl sorg sorg...malam td around 8 aku g beli birthday cake (oh ya today is my mum's birthday)...pastu g umah mimie...she bought for me satu kotak besar brownies and brownies itu adalah sgt harummmmmmmmmm ok...sgt tidak sabar untuk makan tp nak kene tunggu besok sbb nak bwk blk kg (edisi memujuk nenek sbb aku blk lambat)...then he fetched me around 9.30...
kami pergi minum minum di NZ...tetapi aku tidaklah minum minum...kerana aku sgt lar lapar dek seharian x makan akibat buat buat sibuk xde mase nak makan...jadi makan nasi lemak adalah sgt berselera...die suh amik nasi goreng tamau...sebab nasi lemak favorita...melepak lebih kurg sejam sebab my fren itu ade aktiviti malam bersama rakan rakan...saya dihantar blk dengan pelbagai wasiat yang ditinggalkan...
  1. jangan lupe ***
  2. jangan lupe ***
  3. jangan lupe ***

dan seterusnya...saya hanya mendengar seperti budak kecik menunggu disuapkan aiskem...ngeheheheheeee...

yang paling penting saye dibekalkan my favorita cadbury black forest sebagai bekalan balik kampung...i likeeeeeeeeeee....yummylicious...dz time saye akan make sure saye makan itu black forest...

that's all for now...saye seakan sudah mengantuk dan harus tidur...baju baju tak pack lagi...lemang dan tapai sudah terbayang di dalam kepala...bagaimanalah mau drive besok...patutlah ramai orang risaukan saye (cheh perasan)...

0 comments: