CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Us

Daisypath Anniversary tickers

Bintang-Bintang Junior

Lilypie Pregnancy tickers

Saturday 16 December 2006

sesi mengcover yg x jadi...

ok siang smalam saye telah mengikut kawan saya yg katanya hendak pergi jauh itu akhir bulan ini ke workshop...kerana kereta kesayangan die dalam workshop itu sedang dimodified supaya selepas ini die boleh menjadi ke-rempit (ape istilah yg sesuai untuk org yg suke bwk kete lelaju ek?)...
waktu saye drive itu saye telah perasan yg die tgk muke sy dan kemudian gelak gelak...hoih aku seperti mau mengkarate kerana waktu itu saye telah memaintain diri saye se max mungkin...tp aku x tipu lar...mate aku sakit smalam...even kt workshop tu pun aku byk mengecikkan mata (mungkin sebab matahari ditambah dengan mata sakit)...tp cover tetap kene cover okeh...
dan malam semalam kami patut keluar la tp dicancelkan sebab die ckp die nak g tgk kereta die malam smalam...so me ok ajer...jadi aku dengan sukahati pergi melepak rumah nenek yg hanya ada mak su aku jer (sebab yg lain sume blk kg)...kami dengan asyik tgah tgk coach carter tibe tibe die sms ajak g minum sbb die ade meeting ngan kwn kwn die (ni bukan meeting office...ni meeting gang gang ala ala deltaella lar...deltaelle bile kite nak meeting plak)
dengan hanya memakai baju tidur di dalam dan bersarungkan sweater...10 minit kemudian (die ckp jer 10 minit) die sampai n aku tinggalkan kasut @ baby girl aku dekat umah nenek...plan first nak g NZ tp ditukar dlm kereta pegi melati utama plak...lor...kalo melati utama baik bawak kereta aku td...sebab rumah aku mmg kt tmn melati...tp x kisah lar...
ade 4 org dlm kereta tu termasuk adik angkat die dua org...so dlm kereta aku sempat soal dorg berkenaan research aku...dpt info sket...sampai melati utama join dorg meeting...tp x join pn...juz duduk tepi n biarkan dorg plan dorg nyer upcoming activity...mereka mau berkonvoi holiday ke PD (deltaelle bile kite mau berkonvoi berjalan jalan plak)...
sedang meniup niup air panas di depanku itu tibe tibe aku nampak satu kereta parking x jauh dr tempat kitorg...WND 232...heih sgt ku kenali kereta itu dan empunyernyer...jadi terus mengecal..."dd kamu di mana?" heh heh...die juga duduk tidak jauh dr table kitorg dengan gang gang kereta die (yg aku x pernah kenal sumenyer)...so me borak ngan dd pasal "isu semasa"...
apabila meetingnyer sudah habis (means dorg dah tau lar nak g pd tu wat ape naik kete sape etc etc) kitorg pun berangkat pulang...sambil berjalan kaki menuju ke parking (sebab die park kereta agak jauh memandangkan melati utama itu di waktu malam mengalahkan bangsar penuhnye) die bleh tanye soalan cepu mas yg aku rase nak mengkarate die...
"iza, aku dari siang tadi nak tanye...asal mate ko bengkak a? ko nangesh ek?" (lebih kurang gitu lar ayat die)
arghhhhh tensi tensi...soalan yg aku x leh jawab... n jawapan dari kanak kanak riang mcm aku "heih mana ada lar...aku x cukup tdo lar...aku tdo lambat smalam...sebab tu mate aku bengkak...lagipun mata aku kan sepet""....
muhehehehe sungguh x cemerlang kan jawapan...mmg jawapan mengtrap diri sendiri...abis2 nak wat camne...xkan nak ckp "aah mmg aku nangesh...sebab aku sedih ko nak pegi...nnt aku dah xde kwn baik mcm ko" adeh ape lar...
until today (selepas 3 hari) mate aku x surut lagi...people apekah yg harus ku lakukan...jap lagi mau keluar pegi workshop lagi...hoih pakai sunglass ok...ckp lar "ohh hari ini sgt panas jadi saya harus pakai sunglass untuk memprotect mata saya"...huhuhu...
ok lar people...happy weekend...bahagiakan orang sekeliling kita as besok sudah tiada bagi kita...membuat pilihan itu adalah sesuatu yang paling sukar dalam hidup kita...seringkali...

0 comments: