CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Us

Daisypath Anniversary tickers

Bintang-Bintang Junior

Lilypie Pregnancy tickers

Saturday 3 March 2007

kenangan yang tak boleh anda lupakan...

Semalam adalah sgt bz...jadi adalah menjawab pertanyaan mengapa saya x membalas komen semalam...

Sebenarnyer smalam nak blogging...tp disebabkan kebizian yg gile melanda sampai aku rase memerlukan inhaler ataupun sesape volunteer nak buat cpr...penat gile ok...

Ok disebabkan semalam aku rase nak blogging tp x blogging so topik smalam aku drag ke hari ini as hari ini (sabtu ok kene keje) aku masih merase ngantuk akibat berfoya foya balik lambat smalam...hehehehe semalam my opismate (dua gadis melayu) dua orang dtg tidur di rumah dan mau berjalan jalan di uptown...so me menjadi pemandu pelancong dengan bintang bintang...tp aku ni end up duduk tepi jalan dengan bintang bintang sambil dah terlentok sane terlentok sini dek ngantuk akibat penat banyak kerja (poyoness sungguh haku yer itu saye tau)...

Ape yg sy nak blog smalam adalah kenangan yang tak boleh dilupekan sewaktu anda kecil...ok sy pepagi suke dgr radio..pepagi sume radio nak buat duo dj yg akan bukak topik...so my fav station radio
1) suria fm – blog pagi...
2) hot fm
3) era

Kire main tuka tuka...so aku terstuck kat suria fm...topik die pasal kenangan yg korang xleh lupekan lar...

So dj lelaki ni ckp lar yg die xleh lupekan sgt dulu waktu die kecik kecik ade cite “moro attack”...sape ingat cite ni...x semena mena dj laki n dj pompuan ni jerit on air SUMMERSAULT...

Aku bantai lar nak tergelak...sesape yg still confuse cube ingat balik..dulu waktu kecik kecik n sape yg lahir same tahun ngan aku (waktu tu aku darjah 1) ade satu cite jepun bersiri kat tv...pasal main bola tampar...bebudak pompuan die kengkonon hot chicks sume pakai suar pendek pastu main bola tampar...

Ala ala bile nak smash jer (aku tatau term) haa mule lar jerit summersault pastu buat aksi aksi gimrama dalam court tu...pastu mesti menang...huhuhu...mesti sume org tgk kan cite tu...aku sgt suke ok...sebab aku terpk kalo aku main bola tampar n jerit summersault pun mesti aku leh wat aksi guling guling lompat macam dorg jugak...huhuhu...

N satu lagi cite oshin...kan nenek oshin penah ckp yg oshin ni lahir kat jalan raya...pastu baru aku teringat...waktu aku kekecik ade satu gambar aku yg dorg tangkap waktu tu aku tengah duduk dekat jalan raya dekat area umah nenek aku...belakang die ade tong sampah...since aku kecik kecik lagi family aku ckp camni...

“haa ni gambar iza waktu kecik...kitorg jumpe kat tong sampah ni...ade org letak...huhuhu...orang jepun mane ntah letak...tu yg kitorg panggil iza oshin”...huhuhu...ape daaa sume makcik makcikku nak menipu aku cite camtu...walaupun aku kecik aku bleh pk ok...kalo korg jumpe aku kat tong sampah tu, kenape time korg jumpe aku dlm gambar tu aku comel sgt...siap bedak bertepek tepek lagi kat muke...kalo jumpe kat tong sampah mesti x comel...hahaha...

N if for me kalo ditanya kenangan yg xleh dilupekan adalah waktu kecik kecik orang panggil aku oshin @ jepun...yelah waktu kecik kecik comel...skang ni jer selekeh...mate pun sepet...so ade uncle aku mmg panggil aku oshin plus waktu tu suke pakai terompah..mase tu rasenye dlm 5-6 thn...

N oso, waktu first day sekolah darjah satu, aku naik bas...ingat lagi waktu balik sekolah hari pertama nak cari bas sekolah...then jumpe bas sekolah yg dipandu oleh pakcik ishak where i called him pakcik sahak...time tu ade sorg senior (darjah 5 kot) jage bas...die diri dekat tangga...dengan kengkononnya abg tu sebagai seorang senior menanyekan aku soalan yg sedang ingin memanjat tangga bas itu...

“adik nama sapa?”

Aku pun jawab “nurul izaida” (skema beb kate budak darjah 1)

“ala muke kau mcm jepun. Aku panggil kau jepun lar”

N happened to be name jepun tu melekat dari aku darjah 1 sampai sekarang ok...maksud aku during my primary time, sume org kat sekolah panggil jepun...memule adalah marah ok...tp bile dah lame lame dah terbiase plak...n name jepun itu juga masih tidak hilang...bebaru ni aku pegi lepak ngan kawan kawan waktu sekolah rendah, tetibe there is one guy yang sebut “eh izaida, dulu orang panggil kau jepun kan”...hahaha lawak...sampai skang orang ingat...but only my primary school frens lar...

Bile terkenangkan balik, abg senior yg mulekan name jepun tu adalah abang best fren bintang bintang...ngeheheheheee...

So apakah kenangan masa kecik anda yang xleh anda lupekan? Share with me people...

Happy weekend...weekend ini adalah weekend yg full...after office ni straightly g jemput my bintang bintang sayang, belikan kek tuk dina’s bf, pergi berjumpe deltaelle untuk bowling competition, n malamnyer pula menjadi pom pom girl untuk bintang bintang since die ade futsal match malam ini...sesape mau join saye menjadi pom pom girl bleh dtg sports planet ampang tonite...jom same same bersorak...

0 comments: