CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Us

Daisypath Anniversary tickers

Bintang-Bintang Junior

Lilypie Pregnancy tickers

Wednesday 21 March 2007

3k

dateline yg menunggu membuatkan aku nak blogging (hahahaaa jenis org mcm aku pun ade kan)...

currently aku ade satu masalah...well, setiap orang pun ade masalah kan...n selalunya satu masalah akan drag hidup aku yg membuatkan aku xleh wat keje n drag drag n emosi terganggu n bermacam macam lagi lar negative effect yg akan jadi kat diri aku ni...

aku masuk jer opis pagi td aku tgk ade setimbun dokumen atas meja aku...memule ingatkan org sepah sepahkan dokumen atas meja aku sebab meja aku ni in the middle n tgah tgah tempat persinggahan semua staff (tetibe aku rase mcm receptionist a.k.a kaunter pertanyaan)...
dengan mood yg agak ok pagi ni membuatkan aku hangin ok...sebabnya di balik dokumen dokumen yg ditinggalkan (or sengaje diletakkan) atas meja aku tu terselit satu note...note tu tu dr assistant aku yg suh aku buat keje die...APAKAH? x terase nak mengamuk ke di pagi pagi hari ni...yg x tahan tu die leh siap sign n letak jam tu (nak mengatekan yg die blk lambat lar konon kononnyer smalam...aiseh...mane aci...

as a result die masuk opis n terus jerit nama aku (dlm nada keriangan) n aku hanya buat bodo (atau lebih tepat lagi buat buat x dengar @ buat dek)...tensen ok...final design kotak ni aku x submit lagi...

time aku tgah hantar good morning msg kat my bintang bintang nak mengadu, die boleh tanye

"iza, u tgah msg msg yg dear ek?"

eeeee sibuk jer kan nak tau aku wat ape...agaknye keje die ni merangkap pa @ cctv aku kot...so aku ngan bengang selamba (tapi masih mengekalkan etika bekerja) menjawab

"i tgah sms atuk i" (dalam hati aku berkate haa amik ko)

pastu die ngan muke terkejutnya tanya "u sms ngan atuk u? atuk u tau main sms ke?"

hahaha disebabkan aku malas nak melayan aku jawab "aah atuk i main sms ngan i...atuk i ade hp...biaselah"

tamat cite itu...sebagai mukadimah di pagi hari...masalah utama yg aku hadapi skang ialah errrrrrr camne nak mule pun aku tatau...

i'm planning nak continue master...since last year aku tolak uitm untuk sambung master in om sebab mase tu seriusly aku takde duit n aku terpk kalo aku sambung pn aku tatau camne nak bayar subject fees...

so after a year tergendala tahun ni aku plan nak sambung blk...mba...sebab tu aku pegi education fair last week...n sudah ade several u's yg ingin di apply...

1) usm - online mba...duration 2 tahun n total amount lebih kurg 25k
2) upm - mhrd (master in human resource dev) ni bukan bidang aku sgt...2 tahun n amount 14k...
3) open u - mba..duration 2 years...budget dlm 21k
4) unitar - mba...3 tahun...budget dlm 16k...
5) ucsi - mba...1 year...budget tatau...

so sume ni org kate application die dlm mase terdekat ni sebab kebanyakan intake x lame lagi...aku xmo apply sume tempat sebab nak apply master sume kene bayar processing fees...walaupun aku x yakin lagi bleh dpt mane mane tmpt tapi aku nak fokus dekat 1 tempat jer kalo apply...

jadi i'm going to choose (err biarlah rahsia)

i'm planning (kalo lar betul nak sambung n betul dpt tempat) nak buat personal loan (bukan ah long ok)...

tapi dlm waktu terdekat ni mmg xde lar kan nak wat loan sebab x confirm lagi dpt n katelah tetibe dpt mase untuk register adalah sgt singkat n aku terpk mane aku nak cekau duit...
so smalam aku pegi mintak (dgn muke x malu dan konon kononnya title cucu paling tua) 5k kat atuk aku...aku ckp sponsor lar aku 5k...sekadar nak lepas payment 1 sem...

atuk aku ckp 5k die xleh g...tp kalo 3k bleh ar...TAPI dengan satu syarat...

APE SYARAT DIE?

syarat die adalah atuk aku nak aku bawak kat die 2k dulu sebagai bukti yg aku ade duit (aku mampu nak setelkan fees semester pertama - masalahnye aku x dpt tempat pun lagi apply pun blum...hehehe)

tu syarat atuk aku...atuk aku xnk kalo die let go kan 3k tu tp aku buat main n end up aku x dpt tempat or x sambung study or aku xde duit nak bayar the remaining fees...

MASALAHNYE

mano dek nak cokaukan duo ribu...huiii bukan sket sket tu...sosak napeh den ni a...
*translate - mane aku nak dapatkan dua ribu...bukan sket sket tu...sesak nafas aku ni a...

di kala ini aku seperti ingin berkawan dengan ah long...tetapi memikirkan bagaimana ganasnya ah long n x kene ngan jiwa sentimental aku maka aku kawan ngan ah ngah je ar...hehehe (oh ini edisi yg tidak ade kene mengene ok)

p/s: kalo korang ape korang buat ek? tempat dapat x dpt tu blakang kire...yg aku tgah kirekan mcm mane nak dptkan 3k tu?

0 comments: