CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Us

Daisypath Anniversary tickers

Bintang-Bintang Junior

Lilypie Pregnancy tickers

Friday 23 February 2007

pagi jumaat yang indah...

“Sayang, sampai hati sayang buat kta mcm ni. Apa salah Iza dekat sayang. Puas la hati sayang kan apa yang sayang niatkan selama ni dah jadi. Iza xleh la camni. Dah lar ari jumaat. Suka la sayang kan bende ni jadi. UMAH IZA XDE AIR...huuu =( “

*msg diatas diedit sebab aku x ingat ayat penuh yg aku anta kat bintang bintang...tapi lebih kurang gitu ler bunyinyer...

Ngeheheheheee...aku rase nak tergelak lar pagi ni...ok jom kite mulekan sesi bercerita...

Since malam td bergayut ngan encik bintang bintang sayang sampai kul 1.30 pagi, it makes me segar bugar di pagi hari x ngantuk lar...so aku decide nak g turun bawah gosok baju...selalunyer gosok pagi time nak g keje...

Lepas abis gosok baju naik atas dpt sms dr bintang bintang lagi...then sms’ed him sampai aku sedar mase tu dah kul 2.30...sebab aku leka makan kacang psitachios pulak (wei aku lapa lapa lar ok malam td sebab gatal nak mengdiet xmo makan)...

Then around 3 aku tidur...tu pun setelah berhempas pulas pusing sane pusing sini tutup mata...so dz morning aku bangun agak lambat lar...sebab aku pk “ala baju dah gosok”...so around 6.40 aku bangun dan sembahyang subuh dulu..waktu tu terase pelik...asal air xde ni...tp xpelah...mungkin bapakku tutup meter depan kot...

Lepas sembahyang aku tuurn bawah nak bukak meter...PELIK...meter x bertutup...so aku terus masuk bilik air...n guess what..ala budak 5 thn pun bleh teke kalo aku suh teke...AIR TAKDE OK...xde setakdeny takdenye...ok my fault sebab smalam aku mandi tgah malam n bukan setakat mandi...aku rase aku membuat aksi renang dlm bilik air tu sampai aku habiskan air tangki...my fault...

Dengan kepala ligat berpk mencari jalan...aku rase aku still wangi lagi since aku mandi lewat kan malam td...aku capai pencuci muka, ubat gigi n berus gigi terus keluar bilik air...since ari ni ari jumaat maka memakai baju kurung...menyanggul rambut menjadi sanggul lintang...masukkan towel dan tudung dalam kereta...capai selipar, handbag dan barang keperluan n seawal 7 pagi aku dh keluar rumah...

Memecut ke projet ulu kelang...nasib baik hari still gelap...as toilet kt projet kat cam ok sket nak compare petrol pump lain...so aku keluar kete dengan pakai selipar jepun, berbaju kurung (yg sgt manis), bersanggul lintang (mcm orang dlm pantang okeh), menjinjing plastik bag berisi toiletries dan menyangkutkan towel kat bahu ke toilet...sangat tragis...setelah membersihkan diri aku pn blk kt kereta semacam pencuri terhendap hendap sebab xmo orang nampak gaya di pagi pagi hari...

Then beralih ke petronas sebelah projet sebab nak cari bfast...ok setelah semalamam x makan adalah sgt lapar ok...jumpe nasi lemak yeuwww my favorite...pedulikkan diet dulu...then trus pecut g opis...sebab aku harus bersiap sebelum opismate aku sampai kat parking lot...

Sampai kat parking terus makan nasi lemak...owh sgt sedap ok (as aku mmg gile nasi lemak)...then menyembur parfume...luckily dlm kete ade parfume beyond paradise from estee lauder mak su aku punyer yg aku rembat waktu aku kekeringan parfume n still ade dlm box kereta...spary spray menjadi wangi (hoih aku suke)...n pakai tudung n make up make up sket menjadikan aku setaraf ngan orang mandi...ngeheheheheheeee...

Then sementara nak tunggu time masuk opis i sms’ed him seperti sms yg tertera di atas itu (walaupun diedit sket sbb x ingat lar full ayat)...die terus call me...hehehehehee...yelah pepagi buta aku dah buat lawak sms syahdu...pening lar si bintang bintang ngan kerenah gf die yg mengalahkan budak tadika ni...

Saje je nak salahkan die pepagi ni...sebab die selalu ckp “haa saya potong air kat rumah awk”...mentang mentang keje SYABAS...tgk rumah iza betul betul xde air pagi ni...huhuhu...kesian saya...kesian die gak pepagi dah kene dgr sy membebel pasal air xde...hehehe...kite anggap je ar itu lawak yg saya buat di pagi pagi Jumaat. Ala x mandi pun wangi gak..x mandi pun mesti die sayang gak...ngeheheheee...

Lepas itu saya sms mama saya bgtau xde air...lebih kurang pukul 8 lebih mama saya kol bgtau air dah ade...arghhhhhhhhhhhhh TENSEN...saya rase mau terjun ke dalam kolam renang sekarang...

Oh ya...saya ade sesuatu perkara yang membingungkan saya...saya kan dah benci keje kt sini...so sy dpt offer satu keje dekat satu company international (i bet satu malaysia tau company ape) dengan position yg lagi tinggi dengan apa yg sy jadi skang...ok let me list pro n cons

Current job:
1) exec level
2) Monday to Saturday
3) fixed salary plus allowance
4) tepat jam 6 saye bleh cabut blk
5) environment yg x best...as i told in previous entry...dorg makan **** salai...
6) increment n bonus yg sket
7) 20 minutes driving

Offer baru:
1) categiry mgr level
2) Monday to Friday TAPI workig hours akan drag up to 9,10,11 12 tgah malam...CONFIRM
3) susah nak cuti
4) salary a bit lower dr ape yg sy dpt skang
5) environment i dunno tp akan campo ngan all races including france bosses
6) incrrement every 3 month
7) confirm saya akan tensen keje coz i will in charge for the whole dpmt so mmg susah nak amik cuti...
8) tatau bape minutes driving coz die dekat subang

Apa pendapat kalian kalian sekalian...tlg lar bg pendapat as sebenarnyer aku kene call dorg hari ni untuk bgtau n arrange interview...my good friend, sista n also bintang bintang x bagi coz dorg ckp
1) saya akan hilang life sy
2) itu bukan yg sy nak
3) belum tentu sy bleh perform keje tu

Ade kelogikan...sebab utama jiwa sy memberontak nak masuk akademik line...tp menurut sumber yg rekemenkan saya die kate ini adalah masanya untuk saya develop skill sy n gain new experience...

Saye pening...call atau tidak?

0 comments: