CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Us

Daisypath Anniversary tickers

Bintang-Bintang Junior

Lilypie Pregnancy tickers

Wednesday 7 February 2007

balloting

Semalam adalah hari yg bz ok…bz x tipu n bukan bz yg dibuat buat…semalam saya kene pergi KLCC (convention centre) untuk buat balloting for PIKOM pc fair…ok company saya adalah salah satu company yg akan mengjoin jika ada ada pc fair ataupun book (so u guys can guess aku kerja industri ape skang)…

N mereka menghantar saya seorang untuk pergi buat balloting itu (aku?) ok dengan xde experiencenyer, dengan tatau ape apenyer aku pun pergilah…

Oklah to be frank, aku rasa seperti berada di Negara china ok…u guys can imagine kan kalo industri computer n elektronik ni n yg seangkatan dengannya dimonopoli oleh siapa…so aku ngan konon kononnyer buat hebat aku pergi lar KLCC itu…firstly pegi register dlu…tuk dptkan file n nombor…(mesti org len pelik tgk manalah budak melayu ni dtg)…I mean dr company plak…since xde melayu ok waktu itu…tp aku x terase nak nangis pun…huhuhu…

After amik nombor aku pegi melepak dekat Kenny rogers bawah convention centre itu sorg sorg…since ade 2 hours lagi before balloting tu nak start…melepak ngan buhsannya ok…

Time aku melepak kat kenny tu aku sempat lar membelek file PIKOM itu...dlm tu ade layout location (tahun ni pc fair akan dibuat di 16 tempat eh ke aku yg memandai mandai tambah...hehe) n bende bende lain la...sekali mata aku tertengok satu page..page event untuk satu malaysia...n adalah seperti nak menjerit ok bila tgk event kat penang adalah pada 6hb april...oh lupe, company aku book for 2 venues kl n png...jadi waktu itu fikiran sudah serabut...kenny rogers di depan mata sudah jadi tidak sedap...

Sebabnya?

Aku dah beli 2 tiket untuk disney on ice n tarikh dia adalah 6hb april ok....sgt x kelakar...dlm pale otak aku dh pk yg aku kene outstation to png n melepaskan keriangan mau bersejuk sejuk melihat disney on ice...

Dlm pale otak aku waktu tu jugak dh pk nak buat berbagai bagai alasan...makcik aku kahwin lar, tunang, lar ape lar itu lar...xpun aku merayu ckp aku turun penang jumaat malam (over jer aku ni)...

Tepat kul 2 kitorg masuk hall 4 tuk ballot...serius aku rasa canggung...muke semua sepet sepet cina (ok spare me sebab mata aku pun sepet gak)...tp buat bodo sajalah ok...opeening for PIKOM pc fair tahun ini...

Ok bila dah berada dlm dewan ni aku terase cam bangga plak..sebab aku kire rep company aku...yg lain pun bukan calang calang orang yg dtg tuk balloting...aku pn tatau lar asal dorg anta aku (walaupun aku dh ngelat xmo pegi)...

Dlm hall ni lepas talk bagai bagai dorg start draw number tuk balloting...oklar best x best tuk nombor penang aku rank 88 n tuk nombor kl aku rank 134...nasib baik bos aku x g book location lain...kalo x mau mati aku dgr number aku banyak banyak tu...after choose tmpt tuk kl (hall 5 so dtg ramai ramai ok), aku pegi penang plak...nombor x panggil lagi...n tinggal beberape jer lagi before company aku...sekali die announce “booth for penang is closed and open for local members only” WUT lar weh...aku tunggu penat penat...tinggal beberape lagi jer before aku leh pilih tmpt...tp tmpt sudah full tuk outsiders...hanya tuk local company from penang aje...adeh...hampe tp xde lar hampe sgt...ngehehehe...

Ini bermakna aku dpt pergi disney on ice...huhuhu...

Overall satu pengalaman baru untuk aku...sebab waktu balloting process tu aku sebenarnyer pk satu bende jer...

Korang ingat x iklan credit card yg die masuk bid nak beli kuda hitam tu..yg dia cakap 6 setengah 6 setengah...haa ala ala itu lar aku rase smalam...

Oklah mau buat kerja...

0 comments: