CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Us

Daisypath Anniversary tickers

Bintang-Bintang Junior

Lilypie Pregnancy tickers

Tuesday 5 June 2007

fun fair...

siapa penah pegi fun fair?

well, kalo sesiapa yg lahir seangkatan ngan tahun aku 80's or maybe 70's pasti penah pegi fun fair...

i still remember mase kecik kecik mak bapak aku selalu bawak gwe pergi fun fair...bukan takat mak bapak aku jer, ngan mak cik makcik aku folo...yelah time tu dorg muda remaja lagi...single lagik...so kalo parents aku keluar bawak aku g jejalan, mesti the aunties pun ikut...berderet lar satu kereta mak su aku, mak teh n mak lang...sampai dulu waktu kecik kecik aku gelarkan dorg tiga dara pingitan...owh sape still ingat cite dr komik gila gila ni...tp masa kecik kecik aku puas pk...sape yg nak jadi jai...huhuhu...

ok back to fun fair thing...dlu berhari minggu di fun fair adalah sgt seronok ok...naik keretapi naga (yes i know die x sehebat cork screw die genting highland), naik kereta pusing (yg banyak banyak kereta atas pagar)...everytime aku naik kereta ni aku punyerlah feel pegang stereng as if yg aku betul betul control kereta tu...everytime die corner, aku pun pulas strereng kengkonon corner baring...HAMPEH!

and there was a time, me n my mak su naik yg mcm ferris wheel kat titiwangsa tu (apekebende ntah term kalo use kat fun fair)...tp fun fair nyer x tinggi lar kan...

waktu kitorg naik tu ade show..biaselah every fun fair mesti ade show...so everytime buaian berpusing tu sampai kat tingkat atas kitorg dpt tgk lar penyanyi yg buat show tu...

bile buaian tu sampai kat atas, mak su aku ngan excited nyer bercerita ttg penyanyi tu...sedangkan waku tu aku nampak muke penyanyi tu sayup sayup jer...eh heylo...waktu tu aku baru jer 5-6 tahun kot...

mak su excited lar bercerita haa tu lar man bai bla bla bla...sampailah bile aku besar ni baru aku realize...rupe rupenyer penyanyi yang aku tgk dari dalam gelang buaian berpusing di puncak (ferris wheel versi fun fair) itulah adalah kumpulan gersang - man bai...

dan di kala ini aku mcm teringin nak nyanyi lagu kumpulan ni...

"usahlah ku disalahkan terjadinya perpisahan ini...itu suratan takdir...tak terlintas di hati ini untuk aku jatuh cinta lagi..tapi takdir yang menentukan"...

hehehe...ade rase jiwang kapak tak?

korang pegi fun fair x mase kecik kecik?

Btw, kenapa aku rase fun fair dedulu best gile arrrr?

0 comments: