CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Us

Daisypath Anniversary tickers

Bintang-Bintang Junior

Lilypie Pregnancy tickers

Thursday 28 June 2007

aku dan bluetooth

kalo orang nk ckp aku ni buta IT, rasenye bleh kot...aku rase aku ni xdelah hi-tech sgt...hanya sekadar yg termampu jer...umur 22 tahun baru aku reti gune bluetooth...before ni aku tercengang cengang jer tgk...umur dekat nak 23 ni baru aku tau camne nak gune memori card...ape beza sd n mmc...micro n macro...dlu sume bende tu aku tatau...

maybe because of enviroment n my backgound kot yg menyebabkan aku camni...dlu dlu asal komputer rosak jer x penahnye aku cari solution nak betulkan sendiri...

ape yg aku cari???

aku cari org tuk betulkan...habis lar haku jerit sume org yg belajar ilmu it ni...n kalo dorg dpt selesaikan masalah kecik yg aku x dpt buat ni aku dah rase org tu gile tererrrr hokay...kagum!

so for today haku nak menceritakan satu kisah aku dan bluetooth...kisah ni terjadi mase aku 2nd year mmu...tengah tahun 2003...mase tu aku pegi jumpe my fav doctor (bukan doctor hati hokay...ni doctor sakit sakit)...

so bile tibe my turn aku pun masuklah ke dalam bilik doc itu

ape yg aku buat bile masuk bilik doc tu???

of course lar aku pandang muke doc tu...then tetibe aku nampak something kat telinga dia...ala mcm bende yg sangkut telinga tu...

dalam hati aku terus ckp

"oh pekak rupe rupenye doctor ni...tu lah doctor pun boleh sakit jugak kan"

mengomel ngomel lar aku dlm hati...

bile aku blk rumah, aku terus cite ngan mak teh...

"mak teh, mak teh nak tau x. doc tu pekak...iza nampak die pakai alat yg dekat telinga tu bla bla bla"

sampai satu hari baru aku perasan...

teknologi terbaru bluetooth yg bleh letak kt telinga pastu ckp telefon...

terus aku teringat doctor aku...

"laaaa x pekak rupenyer...high tech lagi adalah doctor aku ni"

so tulah kisah aku dan bluetooth...

pengajaran untuk aku, jangan lar pandai pandai ckp org pekak...kalo org pakai sunglass mahal mahal tu jgn ler kate buta...mungkin ingin melindungi diri dari matahari...

pengajaran untuk membaca: janganlah bercakap mengenai teknologi ngan aku...sungguh aku tatau...camne streamyx tu berfungsi pun sampai skang aku tatau...

0 comments: