CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Us

Daisypath Anniversary tickers

Bintang-Bintang Junior

Lilypie Pregnancy tickers

Friday 8 June 2007

brain camp

saye MC semalam...yes...itulah hakikat yang tidak dapat disembunyikan...

actually, smalam sy dgn sukarelanya telah menjadikan diri ini volunteer @ instructor @ ala ala facilitator pun bleh gak (kalo aku nak perasan) tuk camp kanak kanak...camp yg dinamakan brain camp khusus untuk kanak kanak...

reasons sy setuju untuk menjadi volunteer:

1) of course lar untuk bersama dina
2) sy memerlukan experience before sy leh join mana mana education field. jadi inilah masanya
3) sy tertekan di tmpt kerja jadi sy harus bertukar angin seketika

so disitulah sy smalam...but a day before brain camp sy telah diberitahu yg haruslah memakai baju kuning...DANG!!! mano den nak cokau kan baju kalo kuning...haih...masak den...

kalo bukak almari kek umah tu, haa adelar 20% kot kale cekelat ker, hitam ker, putih ke...80% laie den kobar kan memang kale pink merah...hampeh lar...

so, dgn terusnya mendail no tepon bintang bintang...

"u, i nak pinjam baju kale kuning"

ngeheheee...aku sendiri tgah blur blur bintang bintang ade ke baju kale kuning...sbb setau aku die banyak baju kale hitam...kale pink pun ade...ngehehehe...

bintang bintang ckp ade...so malam rabu kami keluar ngedates...ngedates orang sakit...coz aku ptg tu aku baru jer pergi berurut tangan (my whole tangan kanan bengkak di dalam...SEBABNYE? terlampau asyik membuat kerja di opis...ngehehehee..my mouse x user friendly ngan my fingers...so end up jari bengkak ater 6 months bekerja n resultnya nak drive pun susah coz my right hand xleh pegang stereng pun...ngilu)

waktu jumpe bintang bintang terus letak plastik bag dekat seat belakang...jadi sy hanya tau die letak plastik bag yg ade baju lar kan...haku ni pun x teragak lar nak check plastik bag tu...

bile sampai rumah, haku terus amik keluar plastik bag tu dr seat belakang...tanpa sebarang ragu aku angkat plastik bag tu...tapi tetibe terase ragu ragu...

"eh aku mintak baju jer...asal ade bunyi gedegung gedegang dlm plastik bag ni"

hati mule ragu ragu...so masuk ke rumah dn letakkan plastik bag di atas meja...
erm jalan jalan mundar mandir dulu dpn plastik bag...lepas tu baru aku bukak...

mule mule sy nampak baju kale kuning...tp lepas tu sy nampak bende lain pulak...

sy nampak ini...ta daaaa~
owh i sgt suke ok...famous amos...yummylicious kan...

tapi kejap kejap...kite xleh bersukaria dulu (yippie sebab ade choc cookies)...entah entah die beli untuk die ker, kakak die ker, atau die tertinggal ke...kan kan...

so i called him...

"u, u tertinggal barang dlm plastik bag tu"

"eh, ye ke...laa patutlah i rase x lengkap... u amik hati i ek"...

ngehehehe...sy sukeeeeeeeee...sy suke die...dan err sy suke juge cookiesssssssss itu...dah sy suke juge heart shape tin itu....shweeeeetttttttt lar cookies dan err bintang bintang juga (owh sukehatilah ek kalo i nak puji bf sendirik)...

n x semena mena bintang bintang pegi ckp "supriseeeeee"

ngeeeeeee confirm sakit jantung cicak dekat dinding umah aku lepas ni...hehehe owh i nak sihat walafiat ok...
pagi khamis i tetap bangun awal sebab i hafto be there at 8 a.m. sgt excited ok...n ta daa~

mempersembahkan baju bintang bintang...nasib baik mcm ala ala muat kan...kuningness...
so at brain camp, i diberi briefing dlu...hoih bukan senang ok nak jadi leader dekat camp bebudak kecik ni...memule pk gak...ape lar reaksi bebudak ni bile tgk aku kang...mau lari seko seko tgk kakak tiri ni kang...

all the volunteer been assigned to a group...since brain camp ni adalah japan based and kids yg involve adalah dr umo errr bleh sy ckp 3 thn (sorie kalo silap) until darjah 5-6...

my group name adalah osaka...4 kids di bawah sy...paling kecik 5 thn n paling besar darjah 5...dua laki n dua perempuan...

juz imagine ok...budak sekecik 5 thn ini (melayu) adalah sgt fasih ckp english sehingga aku rase aku sendiri bleh kalah ckp ngan die...majority of them (malay) budak kecik ckp fluent english...nak pengsan gak lar aku tgk...belum kene ngan gaya dorg...mak aiii...stylo mylo...teruja okeh aku tgk...

n dorg sume sgt manja...terlentok sane terlentok sini...gayut sane gayut sini (kat leher aku)...

n memacam panggilan yg aku dpt dr bebudak ni...ade yg panggil teacher, miss, kakak, auntie (ikut dan dorg jer)...aku dh ckp panggil miss iza...haisk...

they are so cute...serious...n sgt rapat sebab aku rase waktu end of the day, aku sgt lar busuk...

overall, sy sgt happy n enjoy ok...serious...

sy dpt lupekan sume kestressan di tempat keje...yg sy tau sy senyum (walaupun penat melayan dorg yg x berhenti ckp)...n bile jumpe bintang bintang, non-stop bercerita pasal diorang...

pic below, dina n me...look at dina...die pakai kimono...kiut kan...

oh ya, not to forget...bleh spot x froggie n babygirl di belakang kami? ngehehehe...

closing ceremony, bebudak sume dpt sijil n other things...i pun dpt sijil n goodies...sijil n experience tu yg penting as i really need it for the future...

thanks dina sbb offer i tuk join brain camp ni...experience yg i dpt priceless...serious...

below is the piccas of my tag...kiut kan...
jadi persoalan amry ke mana sy menghilang lebih 24 jam sudah terjawab kah...hehehe...
oh ya tmr, im going to play futsal (yeay) bersama my rindu'est team mate...mau tau siapa kepalanya?
me n dina...
n our team mates?
semua adik adik kami, lil kezen, n anak anak jiran tetangga yg pastinya besok aku rase menang gaya, menang sorak dan menang over act jer dr menendang bola masuk ke dalam gol...
silap silap tendang angin jer...
feel free to come and support us tmr...sports planet ampang at 3pm (ade terase aku ni poyo x...mcm nak main league jer...league kampung bleh ar...huhuhu).

0 comments: