CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Us

Daisypath Anniversary tickers

Bintang-Bintang Junior

Lilypie Pregnancy tickers

Thursday 12 April 2007

lukisan

ok as i mentioned yesterday yg aku kene bg buah pikiran (lenkali mintak lar buah epal ke buah mangga ke) in field yg aku mmg x expert...mendesign ok...ku katakan yg tangan ni keras...kalo die suh wat kek aku reti lar...idea idea ni bukannyer aku pandai...i'm not a type of group yg creative as idea aku selalu idea kokak n bengong bengong jer...

so below is the result for my design (ok people, reader or whosoever yg membaca, tlg letak dlm pale otak anda yg AKU MEMANG X RETI DESIGN N AKU BUKAN ORANG KREATIF)...

idea tu ade...tp aku x reti nak ekspressikan melalui lukisan...kalo lar aku leh transfer kepala otak aku dlm komputer pastu print jer idea yg ade dlm pale otak aku... ok i know picture above kalo dilukis oleh adik aku mesti die nyer lukisan lagi power... tp u guys shud listen to my idea first before judge lukisan kanak kanak aku ni...
ok let me tell you all something...waktu zaman sekolah rendah kan kite kene belajar pendidikan seni...i tell u ok tangan aku memang x berseni...so aku memang x reti melukis...even nak lukis buaian or buah pisang pun aku suh mak lang aku lukiskan dulu pastu aku copy...n until now cara aku lukis buah pisang and buaian tu sepesen ajer... nak tau camne aku lukis buaian? ok korang imaginekan rantai beskal kan die gelang gelang bujur yg bersambung kan...haa camtu lar buaian aku...
haa so aku lukiskan semula gambar buaian dan gambar buah pisang bagi mengenang kembali lukisan darjah satu ku...sgt x pandai lukis kan...
ni plak gambar buah pisang...dr dulu sampai skang x penah berubah cara lukisan aku...


n i still remember yg tetiap minggu aku akan kene dibuang lukisan dari kelas lukisan (masa darjah 2) sebab cikgu aku tau bukan aku lukis...
ok i mengaku yg i ni teacher's pet...memang kesayangan habis lar (alamak perasan dah) tapi everytime kelas lukisan (she's my classteacher cum mate cum english n cum art) die dengan tidak akan ada belas kasihannya memanggil namaku dan buang lukisan aku (bukan buang dlm tong sampah ok buang dekat tepi meja jer)...

n part yg paling aku ingat satu hari tu die suh kitorg lukis gambar cerita sang kancil dan sang buaya (ala yg kancil nyanyi "satu dua tiga lekuk, jantan betina aku ketuk")...so aku pun pulang ke rumah...

"atuk, atuk tolong iza lukiskan gambar sang kancil dan buaya boleh?"

"haa suh mak lang lukiskan."

so mak lang aku tlg lar lukiskan...i tell you...superb ok lukisan itu (mungkin sebab aku budak budak kot)...aku still ingat atas ketas lukisan ada gambar kancil di tepi sungai dan buaya buaya yg sedia nak makan dia (sgt comel ok)...

esok tu aku pegi sekolah...n cikgu ckp "ok semua hantar lukisan"

aku pun dgn bangganya (sbb aku rase lukisan aku terlawa) pegi la hantar lukisan tu...then cikgu semak on the dot...die panggil satu satu nama...

tiba nama aku...

"izaida"

"yes teacher"

"siapa lukis lukisan kamu ni? atuk kamu kan?"

"tak teacher." tgk lar betapa aku x pandai menipu...mmg betul pun bukan atuk aku yg lukis... "makcik sy yg lukiskan" (confirm aku ni lurus bendul time tu)

tanpa berlengah masa lukisan dibuang ke tepi meja...hehehe...

itulah alkisahnya aku yg x reti melukis...but hei walaupun aku x reti melukis tapi aku reti wat bende lain seperti errrrr (let me think first sebab mcm aku ni x reti pape jer)...

happy working people... :D

0 comments: